Moda la Hollywood

Published on

Moda la Hollywood

In 1925, pe cand terminase cel de-al 21ea sau film, Vulturul, Gilbert Adrian isi impunea deja stilul pentru care va deveni faimos: aplicatiile asimetrice si o anume lipsa de acuratete fata de perioada istorica specifica (ceea ce va deveni un trend la Hollywood). Capisonul Deco design brodat cu perle purtat de Joan Crawford in film nu avea nici o legatura cu anii 1820 (in care era localizata actiunea), in schimb a facut istorie in epoca anilor 1920.

Posete elegante

Probabil cea mai frumoasa garderoba (cu siguranta cea mai opulenta) realizata de Adrian este cea pentru Maria Antoaneta din 1938, cu Norma Shearer in rolul principal (peste aproape 70 de ani, costumele din filmul omonim al Sofiei Copolla au facut si ele furori, alaturi de posetele elegante, aducandu-i designer-ului — Milena Canonero — un OSCAR). Ca mai toti designerii epocii sale, Adrian era responsabil si de tinutele vedetelor ca Greta Garbo, Norma Shearer, Jeanette MacDonald, Jean Harlow, Katharine Hepburn si Joan Crawford in afara platourilor de filmare.

Cerintele Hollywood-ului — individualitatea, perfectiunea aparentelor si crearea de tendinte in moda, au facut din design-ul de costume o specializare extrem de importanta. Starurile erau repartizate departamentului de costume care avea ca principala sarcina sa le gaseasca eventualele defecte si apoi sa le ascunda sub falduri, trene si volane, posete plic. Fiecare star avea cel putin 2-3 defecte minim, Hollywood-ul gasea solutii pentru toate, in cele din urma. Joan Crawford avea picioare prea scurte si umeri lati, aproape masculini. Adrian i-a creat look-ul Crawford, triunghiul inversat — larg in umeri si ingust in solduri. La Garbo, favorita lui Adrian, unicul 'defect' era acela de a fi mai inalta decat partenerii sai. „Daca se termina stralucirea pentru Garbo, se incheie si pentru mine.

Ea a creat un stil propriu de accesorii. Daca distrugi iluzia, o distrugi pe ea. Cand Garbo a parasit studiourile, stralucirea a plecat cu ea, si eu la fel. „Talentul sau in realizarea tinutelor de seara este exemplificat in Femeile, 1939. Cu o distributie exclusiv feminina, filmat in alb si negru, este o continua parada de moda marca Adrian, incluzand si o „adevarata" parada de moda filmata in Technicolor. Dar cu siguranta, creatia sa cea mai faimoasa sunt pantofii rubinii purtati de Judy Garland ca Dorothy in Vrajitorul din Oz. Astazi pantofii au intrat in patri­monial cultural american, fiind expusi la Institutul Smithsonian. Vezi mai multe modele de posete aici.

To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post